Hned po startu
„To víte, nemažete, klepe to.“ ― Pamětníci jistě zbystří a vzpomenou na hlášku z filmu Jáchyme, hoď ho do stroje. Platí toto pořekadlo i u benzínových motorů TSI věhlasného koncernu Volkswagen? Odpověď zní: neplatí.
Aféra rozvodových řetězů
Většinu z nás jistě zastihla, ať už přímo nebo nepřímo, aféra koncernu Volkswagen a špatně konstruovaných řetězů rozvodového ústrojí benzínových motorů. Stížnosti se množily a reklamací byste nenapočítali zrovna poskrovnu. VW odůvodnil kauzu nekvalitně zpracovanými řetězy ze strany pověřené firmy a postavil se k aféře relativně důstojně; novým automobilům v rámci reklamace poskytl bezplatnou výměnu, jindy na ni částečně přispěl. Nutno dodat, že příspěvek dostala pouze vozidla s řádně navštěvovanými garančními prohlídkami a v záruční době.
A co my?
Samozřejmě se problém netýká pouze a jen automobilů značky Volkswagen, nýbrž i automobilů spadajících pod tento německý koncern (Škoda…). Problém se stává mnohem všednějším, než by se mohlo na první pohled zdát. Spousta aut již není v záruční lhůtě, a proto nám nezbývá nic jiného, než se s daným problémem vypořádat „na vlastní pěst“.
Startujeme
Pokud popisovaný případ nastane i u Vašeho automobilu a pokud víte, že Váš rozvodový systém pohání „slavný“ řetěz, vyhledejte nejbližší servis a připravte si pár tisíc na opravu. Úkon zahrnuje zakoupení nové rozvodové soupravy, která se pohybuje okolo šesti tisíc korun.
Šest tisíc není v dnešní době zrovna málo peněz, nicméně když se rozhodnete s automobilem nadále jezdit (vždyť ono to přece pořád jezdí), vystavujete svůj motor riziku rozsáhlého poškození. Napínaky řetězu jsou již pravděpodobně za zenitem. Rozvodový řetěz zase špatně dosedá a je patrně vytahaný, proto hrozí jeho přeskočení a následná oprava v řádu desítek tisíců korun. A na to už si odpovězte sami, vyplatí se to?