Nečekejte, až udeří nemoc, ale braňte se prevencí

Nemoci nám hrozí po celý rok, ale v určitých obdobích je riziko nachlazení častější. Obvykle je třeba dávat si větší pozor v chladnějším a deštivém počasí, ale také při prudkých změnách teplot. Když však nějaká nemoc dorazí, už se neobejdeme bez různých léků a v závažnějších případech se nevyhneme ani návštěvě lékaře.
rajčata s toastem
Je však dobré vědět, že všemu se dá předcházet. Prevence je často podceňována, ale pokud jí věnujete dostatek pozornosti, lze se vyhnout spoustě potíží. Neznamená to ale dojít do lékárny a zakoupit první přípravek na podporu imunitního systému, který nám lékárník doporučí. Ten sice obsahuje vitamíny, které podporují imunitu, ale většinou v podobě syntetické.

Nejlepší prevencí a podporou imunitního systému a obranyschopnosti organismu je pár jednoduchých kroků, které budeme dělat pravidelně po celý rok, nejen v době zvýšeného rizika onemocnění. 

Tipy na podporu imunity a obranyschopnosti opilulky ve tvaru rybyrganismu

Jezte vyváženě a pravidelně. Jen pokud tělo dostává všechny potřebné živiny ve správném poměru, může fungovat tak, jak má.  Nezapomínejte a dodržujte pitný režim. Tekutiny jsou pro lidské tělo nepostradatelné a udržují ho v chodu. Pokud často pijete minerální vody, střídejte je, jednostranným a dlouhodobým podáváním pouze určitých prvků si můžete i uškodit.

Do jídelníčku zařaďte hodně ovoce a zeleniny, tedy stravu bohatou na přírodní vitamíny. Ty jsou mnohem účinnější, než ty syntetické. Pro doplnění vitamínu C můžete vyzkoušet šípkový čaj z doma usušených šípků.

Vyzkoušejte také rybí tuk. Ryby jíme obecně málo a to je naše smůla. Zařaďte do denního režimu alespoň konzumaci rybího tuku. Obsahuje velmi prospěšné Omega 3 mastné kyseliny, ale také vitamín D, kterého máme většinou nedostatek. Podle posledních výzkumů však vitamín D má na imunitu velký vliv.

Otužujte se. Ano, pravidelné otužování posiluje tělo a zvyšuje obranyschopnost organismu. Budeme pak méně vnímaví vůči výkyvům počasí a nějaké nachlazení si na nás jen tak nepřijde. A nakonec také pravidelný pohyb i odpočinek. Oboje je pro nás prospěšné a dlouhodobě ovlivňuje naše zdraví. Stačí třeba pravidelné procházky.  A odpočinek? Kdy jindy má naše tělo načerpat nové síly?
venčení v lese
Ideálně dělejte všechno, ale i když budete pravidelně dělat pouze jednu věc, pořád to pro vaše zdraví bude lepší, než nedělat vůbec nic a čekat až nemoc udeří.

Nečekejte, až udeří nemoc, ale braňte se prevencí
Ohodnoťte příspěvek