Vybírejte automobil správně

Věděli jste, že Češi se dívají spíš na cenu na funkčnost a dostupnost? Nejvíce je však zajímá spotřeba, s čímž přirozeně souvisí i motor.
sportovní bílé Audi u silnice
Kdy si pořídit nafťák?
Když ročně najezdíte patnáct až dvacet tisíc kilometrů minimálně, pak se vám to doopravdy vyplatí. Pokud najezdíte méně, vůbec nenechte prodejce aut, aby vám navěšel bulíky na nos. I kdyby stál diesel stejně jako benzínový typ motoru, neušetříte, pokud nenajezdíte alespoň dvacet tisíc kilometrů za rok.

Jde i komplikovanost motoru
Konstrukce motorů je rok od roku komplikovanější. Každý model má vlastní konstrukci o milionu součástek, které jsou navíc pekelně drahé. Při dieselovém motoru stojí skutečně oprava při nějaké poruše nebo havárii astronomické sumy peněz. Servisní náklady se mohou prodražit až do deseti tísců korun.
moderní interiér vozu
Nenechte se obalamutit
Správně by vám měl prodejce automobilů vysvětlit všechny výhody a nevýhody modelu, proč si jaký vybrat, prezentovat vám tabulky a výpočty, ale většinou se jim moc nechce tohle všechno dělat, protože to bude znamenat, že si koupíte vůz, za který prodejce nedostane tak velké provize. Proto vždy trvejte na tom, aby vám prodejce ukázal tabulky výpočtů předpokládaných oprav, ale také ceny za pravidelné údržby a nejčastější poruchové součástky.

Na co se prodejců automobilů ptát?

·         Kolik stojí oprava jakých součástek
·         Které součástky u modelu nejčastěji potřebují opravy
·         Kolik stojí servis
·         Kolik stojí běžná údržba

Které součástky zpravidla stojí nejvíc?

·         Výměna brzdových kotoučů
·         Výměna brzdových destiček
·         Oprava automatické převodovky
·         Netypické velikosti pneumatik

Značkové servisy mají také dražší sazbu za hodinu práce, s tím je ovšem třeba počítat.
klíče od vozu
Jak jsou na tom milionářské supervozy?
Za opravu si automobilky, které nové díly vyrábějí, a servisy žádají skutečně šílené částky. Vlastníte-li například hřebce ze stáje Ferrari, ročně zaplatíte půl milionu jenom za pojistky a výměny gum. Pokud si přejete vyměnit zadní gumy na Porsche 911, přichystejte si téměř čtyřicet tisíc.

Vybírejte automobil správně
Ohodnoťte příspěvek